Informatīvās kampaņas "Iedzīvotāju izglītošana par rīcību pēc CSNg", kas tiek īstenota Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam ietvaros, mērķis ir atgādināt iedzīvotājiem par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījumiem – zvanīšanu 112, nevis fotografēšanu un filmēšanu, un ugunsdzēsības aparāta nepieciešamību un nozīmību. Līdz šim iegādātie materiāli un izveidotie videoklipi palīdz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam veikt darbu pie sabiedrības izglītošanas un zināšanu paaugstināšanas.

Kā liecina pētījuma dati “Latvijas iedzīvotāju pieredze un uzskati par ugunsdrošības preventīvajiem pasākumiem”, 47% respondentu, kuriem ir bērni pirmsskolas un pamatskolas vecumā, ir saņēmuši informāciju par ugunsdrošību no bērniem. Tas nozīmē, ka lielu daļu Latvijas iedzīvotāju iespējams izglītot sākotnēji izglītojot bērnu, kuri tālāk šos jautājumus mājās pārrunā ar saviem vecākiem un citiem pieaugušajiem.

Lai turpinātu veiksmīgi iesākto darbu iedzīvotāju izglītošanā par ceļu satiksmes drošību, VUGD arī 2022.gadā īstenoja informatīvo kampaņu par "Iedzīvotāju izglītošana par rīcību pēc ceļu satiksmes negadījumiem", pievēršot īpašu uzmanību sākumskolas vecuma bērniem. Cita starpā arī iedzīvotāji tika izglītoti pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma un par ugunsdzēsības aparāta izmantošanu automašīnas ugunsgrēka gadījumā.

  1. Lekcijas izglītības iestādēs:
  • Rīgā un Pierīgā kampaņas ietvaros novadītas 105 nodarbības izglītības iestādēm un tajās piedalījās 3368 audzēkņi;
  • Latgales reģionā kampaņas ietvaros novadītas 65 nodarbības izglītības iestādēm un tajās piedalījās 2393 audzēkņi;
  • Zemgales reģionā novadītas 56 nodarbības izglītības iestādēm un tajās piedalījās 2348 audzēkņi;
  • Kurzemes reģionā kampaņas ietvaros novadītas 56 nodarbības izglītības iestādēs un tajās piedalījās 1501 audzēknis;
  • Vidzemes reģionā kampaņas ietvaros novadītas 66 nodarbības izglītības iestādēm un tajās piedalījās 2661 audzēknis;

Kopā visā Latvijā novadītas 348 lekcijas, kurās piedalījās 12 271 audzēknis.

  1. Dalība pasākumos, kuru ietvaros sniegta informācija par pareizu rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma, t.sk., piedāvājot iespēju iedzīvotājiem pārbaudīt savas zināšanas par ugunsdzēsības aparāta izmantošanu
  • 27.augustā pasākumā “Drošības skoliņa Siguldā” izglītoti 343 pasākuma apmeklētāji;
  • 1.septembrī pasākumā Uzvaras parkā Jelgavā izglītoti 350 pasākuma apmeklētāji;
  • 1.septembrī Drošības dienā Rēzeknē izglītoti 500 pasākuma apmeklētāji;
  • 2.septembrī Allažu pamatskolas Drošības dienā izglītoti 160 iedzīvotāji;
  • 3.septembrī pasākumā "Pļaujas svētki" Ausekļa dzirnavās Dāviņu pagastā Bauskas novadā izglītoti 350 pasākuma apmeklētāji;
  • 3.septembrī pasākumā "Zinošs un drošs" Valmieras depo tika izglītoti 513 pasākuma apmeklētāji;
  • 10.septembrī Tehnikas un inovāciju festivālā "Mehatrons" Jelgavā tika izglītoti 700 festivāla apmeklētāji;
  • 10.septembrī pasākumā "Zinošs un drošs" Rīgā tika izglītoti 1200 pasākuma apmeklētāji;
  • 11.septembrī Tēva dienas pasākumā Cēsīs tika izglītoti 1135 pasākuma apmeklētāji;
  • 11.septembrī Tēva dienas pasākumā Vērmanes dārzā Rīgā tika izglītoti 3550 pasākuma apmeklētāji;
  • 11.septembrī Hospitāļu ielas Kaimiņu svētkos Rīgā tika izglītoti 980 pasākuma apmeklētāji;
  • 13.septembrī Rēzeknes 3.pamatskolas Drošības dienā tika izglītoti 255 iedzīvotāji;
  • 16.septembrī Drošības dienā Alūksnē tika izglītoti 145 pasākuma apmeklētāji;
  • 17.septembrī pasākumā "Tēva dienas junda" Madonā tika izglītoti 100 pasākuma apmeklētāji;
  • 26.septembrī Grobiņas valsts ģimnāzijas pasākumā "Eiropas skolu sporta un drošības diena" izglītoti 950 iedzīvotāji;
  • 27.septembrī Drošības dienā Gulbenē tika izglītoti 354 pasākuma apmeklētāji;
  • 28.septembrī pasākumā “Sporto visa klase” Jelgavā izglītoti 900 pasākuma apmeklētāji;
  • 28.septembrī Drošības dienā Smiltenē tika izglītots 281 pasākuma apmeklētājs;
  • 29.septembrī Drošības dienā Apē tika izglītoti 90 pasākuma apmeklētāji;
  • 1.oktobrī Smiltenes orientēšanās pasākumā tika izglītoti 803 pasākuma apmeklētāji;
  • 2.oktobrī Drošības dienā Ugāles vidusskolā izglītoti 200 pasākuma apmeklētāji;
  • 18.oktobrī Rēzeknes sākumskolas drošības dienā un evakuācijas mācībās izglītots 461 iedzīvotājs.
  1. Komunikācija sociālajos tīklos
  • 2.septembrī ievietota ziņa par gaidāmo pasākumu "Zinošs un drošs" Valmieras depo. Sasniegtā mērķauditorija - 13 458 Facebook, Twitter un Instagram lietotāji.
  • 2.septembrī ievietota ziņa par gaidāmo pasākumu "Pļaujas svētki" Ausekļu dzirnavās. Sasniegtā mērķauditorija - 3 996 Facebook lietotāji.
  • 3.septembrī ievietots aicinājums šajā dienā apmeklēt pasākumu "Zinošs un drošs" Valmierā un "Pļaujas svētki" Ausekļa dzirnavās. Sasniegtā mērķauditorija - 17 126 Facebook lietotāji.
  • 9.septembrī ievietota ziņa par nedēļas nogalē gaidāmajiem pasākumiem Cēsīs, Jelgavā un Rīgā. Sasniegtā mērķauditorija - 8 099 Facebook, Twitter un Instagram lietotāji.
  • 10.septembrī ievietots aicinājums šajā dienā apmeklēt notiekošos pasākumus "Zinošs un drošs" un "Mehatrons". Sasniegtā mērķauditorija - 4 053 Facebook lietotāji.
  • 11.septembrī - ievietots aicinājums šajā dienā apmeklēt Tēva dienas pasākumus un Hospitāļu ielas Kaimiņu svētkus. Sasniegtā mērķauditorija - 3 840 Facebook lietotāji.
  • 13.septembrī ievietots video, kurā puisītis atgādina tētim, ka automašīnā obligāti ir jābūt ugunsdzēsības aparātam. Sasniegtā mērķauditorija - 6 622 Facebook un Twitter lietotāji.
  • 17.septembrī ievietots aicinājums šajā dienā apmeklēt pasākumu "Tēva dienas junda". Sasniegtā mērķauditorija - 5 785 Facebook lietotāji.
  • 19.septembrī ievietots video - "Nefilmē! Esi pirmais, kurš sauc palīgā!". Sasniegtā mērķauditorija - 10 877 Facebook un Twitter lietotāji.
  • 22.septembrī izsludināts konkurss "Saliec pareizā secībā - kā rīkosies pēc ceļu satiksmes negadījuma?". Sasniegtā mērķauditorija - 41 198 Facebook un Instagram lietotāji.
  • 26.septembrī ievietots vizuālais materiāls "Tava pareiza rīcība = izglābta dzīvība". Sasniegtā mērķauditorija - 15 475 Facebook, Twitter un Instagram lietotāji.
  • 27.septembrī ievietots paziņojums par izsludinātā konkursa rezultātiem, t.sk., norādīta pareizā secība. Sasniegtā mērķauditorija - 3 374 Facebook un Instagram lietotāji.
  • 27.septembrī ievietota informācija par Drošības dienu pasākumiem, kuru ietvaros bērniem tiek stāstīts par to, kā pareizi rīkoties, ja noticis negadījums mājās, skolā vai automašīnā. Sasniegtā mērķauditorija - 11 600 Facebook un Instagram lietotāji.
  • 3.oktobrī ievietots video atgādinājums - kā pareizi rīkoties ar ugunsdzēsības aparātu. Sasniegtā mērķauditorija - 7 755 Facebook un Twitter lietotāji.
  • 11.oktobrī ievietots video "Ja proti rīkoties, Tu vari izglābt cilvēkam dzīvību". Sasniegtā mērķauditorija - 6 902 Facebook un Instagram lietotāji.
  • 18.oktobrī ievietots video "Palaid garām operatīvo transportlīdzekli". Sasniegtā mērķauditorija - 214 759 Facebook, Twitter un Instagram lietotāji.
  • 25.novembrī ievietota informācija par to, ka noslēgušās VUGD vadītās lekcijas izglītības iestādēs par pareizu rīcību, ja noticis negadījums mājās, skolā vai automašīnā. Sasniegtā mērķauditorija - 9 041 Facebook, Twitter un Instagram lietotājs.

Kopumā kampaņas laikā sociālajos tīklos veikti 17 ieraksti saistībā ar informatīvajiem pasākumiem, lekcijām un rīcību pēc ceļu satiksmes negadījumiem. Sasniegtā mērķauditorija ir ap 375 tūkstošiem sociālo tīklu lietotājiem.