Print

1905. – 1918.gads

 

1907.gada sākumā Rīgas pilsētas valde pabeidza ugunsdzēsības reorganizāciju, kuras rezultātā tika izveidota Rīgas pilsētas ugunsdzēsēju komanda, kas sastāvēja no „skrejošās kolonnas” un policijas ugunsdzēsēju komandām. Par  Rīgas pilsētas ugunsdzēsēju komandas pirmo brandmajoru (vadītāju) kļuva Kārlis Šummers. Ugunsdzēsēju komandai bija piecas nodaļas, kas katra apsargāja savu teritoriju.

 

1910.gadā Rīgas pilsētas valde iegādājās pirmo ugunsdzēsēju tvaika automobili, bet Pētera brīvprātīgo ugunsdzēsēju biedrība Rīgas Vagonu rūpnīcā pasūtīja ugunsdzēsēju automobili "Russo-Balt", kurš ir pirmais Latvijā ražotais automobilis, kas saglabājies līdz mūsdienām un apskatāms Rīgas Motormuzejā. Turpmākajos gados paplašinājās pieejamās tehnikas klāsts – ugunsdzēsēju rīcībā nonāca 16 metrus garas balanskāpnes, 24 metrus garās „Magirus” trepes, roku dzēšamie aparāti, hidropultis un dūmu aizsargaparāti.

 

Ugunsdzēsības attīstību pārtrauca Pirmais pasaules karš. 1915.gadā Krievijas armija no Latvijas izveda rūpniecības iekārtas, ugunsdzēsības ierīces un citu tehniku.

 

Lai arī bija liels aprīkojuma trūkums, kara laikā ugunsdzēsēji turpināja cīnīties ar plašiem ugunsgrēkiem un dažkārt veica arī sanitāru un policistu funkcijas.